Laatste dagen in Amerika - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Theo en Marquerita Akkermans - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Amerika - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Theo en Marquerita Akkermans - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Amerika

Door: Marquerita

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marquerita

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Colorado Springs

Hallo lezers,

06-08-2015

We gaan naar Mesa Verde National Park Als eerste nemen we de tour naar Balcony House en daarna de tour naar Cliff Palace. Beide tours leiden naar woningen in de rotsen. Mensen hebben daar geleefd van 600 tot 1200. Ze leefden daar van de jacht en het verbouwen van mais. Rond 1280 zijn de bewoners vertrokken. Groot wild kwam niet meer voor en een droogte van 30 jaar deed de oogsten mislukken. De mensen vertrokken naar andere delen van het land. Zoals naar Puye Cliffs New Mexico.

Onderweg zien we nog mooie natuur. Ons volgende hotel ligt 293 kilometer verderop, dus we moeten nog aardig doorrijden.

07-08-2015

Op weg naar de Great Sand Dunes National Park. Hier liggen de hoogste zandduinen van Noord Amerika. We lopen naar het begin van de duinen. De hoogste duin is 229 meter. Daar beginnen we maar niet aan. Voor de duinen stroomt een riviertje. Kinderen zijn van een heuvel aan het sandboarden. Carmen en ik rollen van een duin af. Beneden gekomen zie ik alles dubbel en het zand zit zelfs in m'n navel.
Tot slot bouwt Carmen nog een zandkasteel. Tenminste dat zegt ze. Wat mij betreft is het niet duidelijk wat ze heeft gebouwd, kan van alles zijn.

Lunchen doen we op een picknickplaats aan de Arkansas rivier. Lekker in het zonnetje. Theo wil naar Royal Gorge Bridge. Het is een hangbrug over de rivier Arkansas. De hangbrug is in 1929 gebouwd als toeristische attractie. Dat is het nog steeds. Theo en Carmen wilden heel graag over de brug lopen. Zelf heb ik de laatste dagen al genoeg gelopen, dus ga gerust je gang. Nog afgezien van het feit dat ze $20,00 pp moeten betalen om over de brug te mogen lopen.
Rond 4 uur vertrekken we naar Colorado Springs voor onze laatste 2 nachten in Amerika.

08-08-2015
Na een lekker ontbijt in ons hotel, gaan we naar Garden of the Gods. Park met rode rotsen en veel groen. In het park zie je klimmers, die klimles krijgen op de hoge gladde rotsen.
Verder naar de Seven Falls. Weer ophoog klimmen. Het uitzicht wat ik krijg na een half uur klimmen is helaas niet spectaculair. Nog een paar dagen, dan zijn we weer in ons platte landje. Dat heeft toch ook wel wat.
Carmen wil nog even naar downtown Colorado Springs. Rond een pleintje met een fontein en een beeld liggen leuke winkeltjes. We eten wat in een restaurant in een van de gezellige straatjes met oude huisjes.
Morgen willen we in Denver kijken en we vertrekken morgen van Denver. Daarom gaan we nu nog naar een outlet mall, voor de laatste inkopen.
In een outlet mall koop je bijvoorbeeld een Levi broek voor $ 30,00. In Nederland kost zo'n broek € 100,--.
We zijn met weinig kilo's in de koffers vertrokken uit Nederland. Ik ben benieuwd met hoeveel kilo's we terug gaan.
Rond 21.00 uur zijn we terug in het hotel. Theo moet ik altijd kleding opdringen. Vandaag is dat niet nodig geweest. Hij is helemaal los gegaan. Carmen heeft ook aardig haar best gedaan.
Het laatste verslag zal ik vanuit good old Delft doen met foto's.

• 09 Augustus 2015 - 07:38

Marianne:

Weer veel gedaan! En een mooie reis om op terug te kijken. Als jullie terug zijn komen we de foto's bekijken. Nog een goede vlucht terug en tot gauw

• 09 Augustus 2015 - 07:55

Bert En Brigette :

Wij zijn benieuwd naar de foto's. Jullie hebben weer heel veel gezien. Goede reis!!! Groetjes van B & B

• 09 Augustus 2015 - 08:54

Joke:

Heel veel plezier nog!

• 09 Augustus 2015 - 13:51

Ron:

Nu jullie reis is wat anders dan drie weken Tsjechie.Wat hebben jullie wel beleeft en gezien!
    Een voorspoedige terugreis gewenst naar zoals je zelf al schreef het platte Nederland.
    Tot gauw. Groetjes, Ron

• 09 Augustus 2015 - 19:11

Bert :

Het was weer leuk om de verslagen te lezen en dat maakt de nieuwsgierigheid naar de foto's alleen maar groter. We zijn benieuwd. Goede reis terug en sterkte met de jetlag.

• 09 Augustus 2015 - 22:26

Marius En Joke:

Luitjes een veilige reis terug naar het kleine maar ook gezellige Holland.

Groetjes XXXX uit Gameren.