San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Theo en Marquerita Akkermans - WaarBenJij.nu San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Theo en Marquerita Akkermans - WaarBenJij.nu

San Antonio

Door: Marquerita en Carmen

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marquerita

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Antonio

Hallo allemaal,

Op 24 juli zijn wij van Fort Worth vertrokken naar San Antonio. Onderweg stoppen wij in Austin en nemen een kijkje in de State Capitol. Dit is de grootste van de USA. We hebben hier lieve eekhoorntjes gezien.

Na een kleine twee uur gaan we door naar San Antonio. We slapen in een oud hotel aan de San Antonio Rivier, beter bekend als de riverwalk. Voor met zijn drietjes twee grote kamers die tot een groot appartement maken, wat een luxe! Wasmachine, keukens, vaatwassers, badkamers en natuurlijk slaapkamers. We verblijven hier drie nachten. We hebben een wandeling gemaakt aan de riverwalk en heerlijk gegeten bij een Mexicaans restaurant genaamd Barriba Cantina. We zijn op tijd naar bed gegaan, want het was een lange dag.

De volgende dag, 25 juli, hebben we eerst uitgeslapen en zijn daarna met de auto naar Walmart gereden om daar boodschappen te doen. We waren de pasta's, hamburgers, spek en wafels wel een beetje zat. Gewoon lekker brood met kaas! In het hotel een broodje gegeten en daarna hebben we weer een wandeling gemaakt langs de rivier en dit keer met fototoestel. Omdat het de 'de dag van de cowboy' is, konden we gratis in het The Briscoe Western Art museum. Voor de foto die daar gemaakt is van Theo en Carmen, kijk via de link: https://www.facebook.com/#!/TheBriscoe/photos/pb.555389734471354.-2207520000.1437968154./1028163460527310/?type=3&theater

Om half 4 hebben we de auto gepakt en zijn we naar de Mission San Jose geweest. Deze missiepost is door Spanjaarden opgezet. Daar woonden Indianen en werden ze bekeerd tot het katholisisme. Prachtig om te zien! Daarna door naar de rodeo, dit wilden we heel graag zien en het is er ook van gekomen! Je zit niet voor niets in Texas.

Op Tejas Rodeo Company in Bulverde hebben we verschillende shows gezien. Van bullriding, calfroping (de cowboys vangen een kalf met hun lasso), barrel racing, calf cramble for kids (alle kinderen uit het publiek mochten achter een aantal kalveren aan rennen om een luntje van de staart af te pakken), rodeo for kids (kinderen van 4 tot 9 jaar moesten op een wild schaap rijden! Gaaf!)

Vandaag, 26 juli, de laatste dag alweer in San Antonio. Hebben we ontzettend de toerist uitgehangen: shoppen! We zijn naar een Outlet Mall geweest in San Marcos. Twee grote Outlet Malls naast elkaar, de Tangiers en de Premium Outlet San Marcos. We hebben hier letterlijk de hele dag rondgewandeld en heel veeeeeeeeeel kleding gepast en natuurlijk ook gekocht.

Tot de volgende keer.

Adios!

• 27 Juli 2015 - 08:34

Jean:

Het gaat jullie goed :-) Veel plezier de komende week.

• 30 Juli 2015 - 20:36

Marianne:

Yeah met foto's

• 30 Juli 2015 - 22:56

Marius En Joke:

Ook extra koffer gekocht om al die extra spullen inte stoppen ; )

Veel plezier nog!!!