New Mexico - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Theo en Marquerita Akkermans - WaarBenJij.nu New Mexico - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Theo en Marquerita Akkermans - WaarBenJij.nu

New Mexico

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marquerita

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, Albuquerque

Hallo allemaal,

We zitten alweer op de helft van onze vakantie en hebben het nog steeds erg naar ons zin. We zijn vandaag, 29 juli, in de avond aangekomen in ons Motel in Albuquerque. Misschien gaat er bij een paar van jullie een alarmbelletje rinkelen bij het woordje 'motel'. Als jullie wel eens de serie CSI en horrorfilms kijken, weten jullie dat daar de meeste moorden voorkomen.. Als dat maar goed gaat!

Eerst even terug in de tijd. Ons laatste verhaal was uit San Antonio. Op maandag 27 juli zijn wij van San Antonio, Texas vertrokken naar El Paso, New Mexico. Onderweg zijn wij gestopt in een historisch stadje genaamd Fort Stockton. Hier hebben we heel kort even rondgelopen. Kijkje in het gerechtsgebouw, een oude gevangenis en een museum van buitenaf bewonderd.

Eenmaal aangekomen in El Paso hebben we bij een bekende schoenenwinkel 'Tony Lama Boots' gekeken voor echte cowboylaarzen. Helaas, niet gezien. Carmen is erg kieskeurig. Doorgereden naar het hotel en onze spullen in de hotelkamer gezet. We hebben de auto gepakt om naar het centrum van El Paso te gaan, dit viel erg tegen. We zijn bij ons hotel in de buurt lekker gaan eten bij Appelbee's.

Dinsdag 28 juli, een dag waar we veel calorieën hebben verbrand. We zijn vroeg opgestaan want we hadden een lange weg te gaan naar Roswell, New Mexico. Onderweg zijn we gestopt bij Hueco Tanks National Site. We hebben hier over de rotsen en door de cactussen gelopen. Op de rotsen hebben we rotstekeningen van wel honderden jaren oud gezien.

Na Hueco Tanks zijn we doorgereden naar Carlsbad Caverns National Park, Carmen wilde hier drie jaar geleden al heen. Wauw, wat een grote en diepe grot! Met de lift gingen we zo'n 250 meter diep de grond in. We hebben daar beneden ongeveer 2 uur rondgelopen, prachtig hoe dat mergel kan ontstaan.

Rond half 7 in de avond kwamen we aan in ons hotel in Roswell. In het restaurant naast het hotel hebben we heerlijk gegeten. Er was een saladebar met heel veel keus. We gaan steeds meer opscheppen net als Amerikanen en zitten dan ook bomvol als we klaar zijn met eten.

Woensdag 29 juli, vandaag, zijn we naar het UFO museum in Roswell geweest. In dit museum kan je verschillende verhalen lezen over de gebeurtenis in 1947. Ook zijn foto's zien waar verschijningen van UFO's op te zien zijn. Verder is er in Roswell niet veel te zien, dan op elke hoek van de straat een Alien..

Onderweg naar Albuquerque zijn we naar White Sands National Park geweest. Om hier te kunnen komen moeten we een kleine omweg maken. Het is moeilijk te beschrijven hoe mooi het is, het is net sneeuw. White Sands is niet normaal zand, maar gipszand. We hebben hier lekker rondgelopen en een hoop foto's gemaakt.

Zoals we al hebben verteld, zitten we nu in Albuquerque, hopelijk worden wij geen deel van een CSI serie of een horrorfilm in zo'n motel in Albuquerque.

Tot de volgende keer!

• 30 Juli 2015 - 20:34

Marianne:

Weer veel gezien, gegeten en geshopt! Blijven genieten want de 2e helft is zo voorbij!

• 30 Juli 2015 - 21:29

Maaike:

Hoi hoi,

Erg gaaf om te lezen! Jullie doen en zien een hoop zeg.
    Hopelijk kun je nog ergens cowboy laarzen op de kop tikken, Carmen ;)

Veel plezier en geniet ervan!!

• 30 Juli 2015 - 23:01

Marius En Joke:

appelbee's lekker!!! das al weer een tijdje geleden!!!!
    Wat gaat het snel voorbij he, kijken uit naar de foto's.

xxx

• 31 Juli 2015 - 08:54

Jolanda:

Leuk om jullie zo weer te kunnen volgen. Ben benieuwd naar jullie foto's ;). Volgens mij heb je best geslapen je hebt Theo toch bij je! Veel plezier verder.