Albequerque en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Theo en Marquerita Akkermans - WaarBenJij.nu Albequerque en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Theo en Marquerita Akkermans - WaarBenJij.nu

Albequerque en Las Vegas

Door: Marquerita

Blijf op de hoogte en volg Theo en Marquerita

06 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Albuquerque 1 aug - old town nog eens rondgelopen en naar downtown geweest. Bij down town over een farmersmarktje gelopen. Rond 2 uur naar Sandia Peak. Met de Sandia Peak Aerial Tramway omhoog. Je zit wel 15 minuten in de gondel naar de top van de berg. In de gondel werd er iets over de omgeving verteld: Cibola National Forest. Het is een skigebied. Wel oude liftstoeltjes. Boven uitzicht over Albuquerque.

Petrified Forest National Park 2 aug - Prachtig park met rotsformaties. Het park bestaat uit 2 delen. Een gedeelte heet Painted Forest met allerlei kleuren in de rotsen. Het andere gedeelte bestaat uit versteende stammen van bomen. De stammen van bomen zijn in miljoenen jaren versteend onder invloed van water, lucht, zon, modder en mineraalrijk vulkaanas. Theo heeft een stuk versteende stam gekocht in het winkeltje. Gepolijst heeft het stuk steen mooie kleuren.

Na een lange dag autorijden komen we aan in Las Vegas. Het is voor Theo en mij de 3e keer dat we er zijn. Voor Carmen de 2e keer. Alleen nu mag ze drinken en gokken. Dat gaat ze dus ook doen. Las Vegas is volkomen over de top, maar ik blijf het leuk vinden. Ons hotel The Linq heeft 20 verdiepingen en is gigantisch.

We gaan naar Caesars Palace. Ook dit is een gigantische hotel en casino in romijnse stijl gebouwd. In het hotel is een mall met alle grote merken, Rolex, Tiffany's, Jimmy Choo, enz. Niet te betalen voor de gewone man/vrouw. Maar wel leuk om door te lopen. Het plafond is gewelfd en blauw geschilderd met wolken. Net of je buiten loopt. De dag is weer lang geweest, na het eten richting hotel voor een drankje en een klein gokje. Uiteraard niets gewonnen. Dan maar slapen.
s Vegas, Nevada 3 aug - na ontbijt met de monorail naar het Stratosphere hotel om in de toren te gaan. Boven heb je een uitzicht over heel Vegas. Samen met Carmen in de X-streme geweest. Was erg gaaf! Achteraf is het niet zo eng, als het eruit ziet. Als we met de lift naar beneden willen, komt er een lift aan, maar die gaat naar boven. Binnen een paar seconden stopt voor dezelfde deur een andere lift. HEEL APART. Carmen heeft het idee, dat het een lift uit Harry Potter is.

Lekker Thais gegeten als lunch. Met de monorail langs verschillende hotel gegaan. In NewYork NewYork treedt David the Saxman op. Erg goed! Hier hebben we een hele tijd gezeten en gedronken. Een hotdog gegeten als diner. In LinQ hotel nog wat gegokt en om 12 uur weer in bed.

04-08-2015

Vertrokken uit Las Vegas voor onze overnachting in Bicknell, Utah. We komen door Red Rock, daar lopen Carmen en Theo een stuk naar boven. Het is erg stijl, dus ik ga niet naar boven, want mijn schoenen hebben geen profiel. We bezoeken Zion National Park. Als we in het park zijn, gaat plots een lampje branden met het motor icoontje. Als ik wil bellen met de ANWB van de autoverhuur, geen bereik. De auto gaat stotteren en wil bijna de berg niet op.
Opnieuw auto gestart en weer gebeld met ANWB, toen we uit het park waren. Na en aantal vragen van de juffrouw is het waarschijnlijk de melding, dat de olie ververst moet worden. We kunnen gewoon doorrijden, als het weer mis gaat opnieuw bellen.
Na verloop van tijd gaat het lampje vanzelf uit.
Dan komen we aan in Bryce National Park. Een prachtig park met een mooie canyon met rotsen in verschillende kleuren.
Theo is verdrietig, want zijn camera heeft kuren. Alle foto's overbelicht. Als ik van een springende Carmen een foto maak, verdwijnt haar slipper in de afgrond. We zien hem liggen, maar kunnen er niet bij. Ook verdrietig, ze had ze in Suriname gekocht.
Nu onderweg naar het hotel. Het dorpje stelt niets voor. Enige restaurant is gesloten. Dan naar de pizzeria. Helaas geen biertje bij de pizza. Tsja we zitten in Utah.

05-08-2015

We gaan naar de Arches National Park, Utah. Onderweg komen we door Capitol Reef National Park. Ook hier rotsformaties en tekeningen op de rotsen.
In de Arches lopen we naar de Delicate Arch. In 2011 is Theo een stuk gaan lopen om er te komen. Toen zei ik nog " van hier zie ik het ook".
Vandaag hebben we de trail van 4.8 km heen en terug gelopen naar de Delicate Arch. Berg op, berg af. Het was absoluut de moeite waard. Het is een enorme boog van steen. Gevormd in miljoenen jaren door erosie, water, ijs, extreme temperaturen en ondergrondse zouten.
Theo en Carmen lopen nog naar " the windows". Ook weer een kilometer op en neer. Als het nu rechte wegen zijn. En daar zijn we in 2011 ook geweest, dus nu niet overdrijven.
We stoppen in Moab. Een schattig plaatsje, waar we allen een heerlijke milkshake nemen. Voor Theo koop ik een steen met rotstekeningen erop. Gelukkig mogen we 23 kilo ruimbagage en 18 kilo handbagage per persoon meenemen. Die steen is al 1 kilo.

• 06 Augustus 2015 - 08:21

Marius En Joke:

4 augustus is geen goeie reis dag voor jullie, volgende keer gewoon rustdag houden ; )
    Als ik het zo lees zijn jullie na deze vakantie alle 3 weer een paar centimeter korter geworden, tot op de voetzolen afgesleten!!!!! Geen profiel en geen slipper en dan is de vakantie nog niet eens voorbij.

Veel plezier nog!!!!!

• 06 Augustus 2015 - 13:12

Bert K.:

Haha, verkeerde schoenen aan (en slippers)? Waar ken ik dat van....??
    Veel plezier nog,
    Groetjes
    Bert

• 06 Augustus 2015 - 18:48

Peter En Wil:

Het gaat opschieten met de reis. Leuke verhalen weer en we zijn natuurlijk zeer benieuwd naar de foto's. Dapper van je Marquerita, dat je de tocht toch bent aan gegaan. Was het niet te heet? Carmen kan nog wel nieuwe slippers kopen, wegen vast geen kilo. Geniet nog, liefs Peter en Wil.

• 08 Augustus 2015 - 14:11

Charles:

Leuk weer; wel balen van de foto's; zijn het toevallig geen raw-bestanden zodat Theo ze misschien nog kan bewerken? Veel plezier nog.